Framgång och motgång i Hofors...

För en vecka sen så var det dags för DM-tävling igen i Torsåker utanför Hofors.
Max var tillbaka i högerstolen där han hör hemma och Jompa servade som vanligt.
Efter att ha löst lite problem med belysning som inte funkade i besiktningen så kom vi till slut fram till Torsåker där HQ var beläget och efter lite väntan så fick vi åka ut i skogen. SS1 och SS2 gick utan några större bekymmer förutom en lättare dikesvisit på SS1. Tempot var väl inte det bästa men farten ökade lite allt eftersom kilometrarna passerades. Efter SS2 var det service och vi fick lite dricka och Billys-pizzor innan vi åkte vidare. 
På SS3 började det kännas riktigt skapligt och jag hade nog rätt hyffsad attack ända till ungefär mitt på sträckan när jag skulle växla ner till 3an i en H3, då smällde det till i växellådan och jag hade ingen drift alls. Provade att kasta i 2an och där drev det även om det inte lät speciellt roligt. Det var bara att fortsätta på 2an och 4an och hoppas på att det skulle hålla... Det gjorde det faktiskt och vi tog oss till huvudmålet med ett tapp på ca 1,5min.
Lyckligtvis så var vi ändå före värste konkurrenten i c-cupen så vi utökade marginalen med några poäng.
Sista DM-tävlingen går i Sigtuna 19 oktober och då hoppas vi att bilen håller hela tävlingen så vi kan bärga 2 st 2a-platser i DM plus 2a i MMKs KM...
 

Kommentarer
Postat av: Teamchefen...

Bra, man ska aldrig ge upp. Det finns alltid något att köra för =)

2013-10-05 @ 17:21:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0