Golfen besiktigad!

Tussbesiktningen i Uppsala är avklarad och bilen är numera godkänd. Ett litet fel uppenbarade sig dock i form av ett bränsleläckage vid sprutet. Det visade sig vara enkelt åtgärdat genom att byta 2 st o-ringar som torkat sönder då bilen har stått ett par år innan jag köpte den. Kommande vecka skall även det "nya" släpet hämtas som är mer anpassat till Golfens storlek än det gamla boggiesläpet var. Lite fälgar och däck är inköpta från Jonna E-son Brådhe men jag skulle även behöva några smalare 14" fälgar till vinterdäcken. Nu ska det kikas i tävlingskalendern och bestämmas när fwd debuten ska ske.
 
 
 

Bloggen verkar ha fått lite liv igen =) + Senaste Golf nytt.

Nu är det livstecken från 2 av 3 bloggare här på sidan.
Senaste nytt i Edlund´s  Golfprojekt är att bilen nu är helt klar för besiktning! Med hjälp av Ola Lekebjer monterades 1 st nytt bälte och 2 nya släckare under Lördagen. Idag fick racer?bilen en service av Wladi Rabrenovic på WRR Motor i Vinsta. Intercom och larmflaggor har också fått sin plats i cupén. I samband med dagens service kunde det konstateras att bilen är riktigt fin även på undersidan och mycket nya delar var monterade. Nu på Onsdag ska pärlan A-besiktigas i Uppsala och till den utflykten har jag i väntan på ett eget släp fått låna Olas fina kärra.
Håll tummarna för att bilen klarar besiktningen nu.
 
 

Dag för en säsongssammanfattning kanske?

Nu när snart vintersäsongen 2013 sätter fart så är det väl på sin plats med en sammanfattning av den föregående säsongen.
Efter min senaste uppdatering så har det faktiskt åkts lite tävlingar nämligen: 2st DM-tävlingar: "Malmjärn runt" utanför Hofors med Kjelle Hellund (MMK) som co-driver och "Rikspokalen" utanför Örebro med Micke Friberg (MMK) som co-driver samt "Hjerpes-sprinten" i Norrköping där min tävlingsmek Jocke "Greger" Österström fick åka med i högerstolen.
DM-tävlingarna var nog inte mycket att skryta om resultatmässigt. Båda tävlingarna kördes i spöregn, något som jag inte alls trivs med då jag märkt att mina Indy Sport-däck är riktigt dåliga på blöt väg. I Hofors blev det en avåkning med ca. 5 minuters tidsförlust innan vi var på vägen igen (tack alla gamar som stog i just den kurvan!), men vi tog oss imål iallafall och bärgade tillräckligt med poäng för att säkra 2a-platsen i Cförar-cupen i DM. I Örebro så höll vi oss på vägen men det gick sakta pga. underlaget och jag har för mig att vi kom sist i klassen av dom som tog sig imål. Vi trodde efter målgång att vi lyckats bärga även 3e-platsen i Std-cupen då konkurrenten Tom Hansson (MMK) skulle behöva vinna för att kunna passera mig, vad vi inte tänkte på då var att poängen från en tävling ska räknas bort. Efter korrekt beräkning så kom jag och Tom på samma poäng men Tom fick 3e-platsen tack vare att han då hade bättre sämsta-resultat på tävling än vad jag hade. Lite snopet men det är samma regler för alla. Kul var det iallafall att få gå på STBFs prisutdelning och ta emot priset för andraplatsen i Cförar-cupen för andra året i rad! =D
Hjerpes-sprinten ingick inte i vårat DM men jag åkte den för att bjuda meken Jocke på en åktur som tack för all hjälp. Det var en riktigt kul tävling, tidigare har den haft ungefär samma upplägg som sprintarna i Stockholm och Uppland med 3 åk på samma sträcka, men nu var det 2 åk på 2 olika sträckor istället så det blev lite mera som en "riktig" tävling. Ena sträckan var en skogssträcka som var riktigt kul, lagom krokig och med ett par rejäla lyft så det killade i magen ganska ordentligt. Den andra var den gamla vanliga sträckan på Himmelstalundsfältet där det alltid är snorhalt. Nu spelade det ju ingen större roll då vi inte hade några mästerskapspoäng att åka för, utan bara för att ha roligt och det tror jag vi lyckades riktigt bra med. Jocke såg iallafal nöjd ut när vi kom imål, men det kan ju också varit för att det äntligen var över... ;-)
En annan anledning att vi åkte just den tävlingen var att det var i stort sett sista chansen att ta med någon på PR-licens utan att behöva ha en massa dyr utrustning utöver overall och hjälm, något som SBF bestämt att man ska ha i alla klasser utom Grupp E från 2013...
Just nu så pågår uppladdning och planering inför kommande säsong samt lite mindre uppdateringar på tävlingsbilen. Jag har även lyckats skaffa mig ett eget BE-kort och köpt Edlunds släp så jag numera inte behöver "hamna på pottan" när jag inte får tag i hjälp med transport till och från tävling, känns riktigt trevligt!
En sak som återstår att lösa inför säsongen är den evigt återkommande frågan om vem som ska sitta i högerstolen. Jag jobbar med ett par idéer för närvarande men inget är klart så om någon som läser här är intresserad så är det bara att höra av sig via bloggen.
Om allt faller på plats så åker jag första tävlingen 16 februari i Ludvika, mer om detta närmare tävlingsdagen.
Slutligen så vill jag tacka alla som hjälpt till under säsongen, ingen nämnd, ingen glömd. Utan er skulle tävlingarna inte funka så smidigt som de gör. TACK!!

Slutbloggat ?

Om det inte sker en förändring i bloggen läggs den på is! För att hålla igång en så´n här sida kravs det ju lite nya inlägg med jämna mellanrum. Ska bloggen fortleva måste alla medlemmar engagera sig en aning och inte låta det gå ett antal månader mellan skriverierna. Det tar kanske 5 minuter att skriva ihop något kort ibland och den tiden borde alla kunna ta sig! Slut på gnället.
 

RSS 2.0