Edlunds obefintliga tävlande!

Som ni säkert har lagt märke till har den svarta 940´n inte varit synlig sedan Gotlandstävlingen i våras. Jo en gång har den luftats och det var på Mmk´s klubbdag på Strängnäs motorstadion där ett antal personer fick testa att sitta bredvid i en rallybil. I samband med det gick det sönder lite bakaxelupphängningar och sedan dess har bilen blivit stående i garaget. Nu är emellertid pärlan både hel, nybesiktigad, upputsad och raceklar och då kommer nästa tokiga idé från Edlund´s virriga övre regioner, BILEN SKA SÄLJAS!!!!  Tyvärr kan jag inte säga vad eller ens om det kommer någon ny leksak till garaget men visst finns det tankar, både på en 240 voc med B230 motor, Grp-E bil som krafsar i framänden eller varför inte en App.K bil men där sätter nog plånboken stopp tyvärr. Det finns en spekulant på 940´n men det får inte dröja allt för länge innan affären är uppgjord. Bilen stannar i så fall i Stockholm så ni får njuta av den i alla fall fast med en annan och snabbare chaufför. Har idag agerat transport/servicechef åt Leffe & Valkyria på Högstabanan och då blev man ju inte så lite sugen på att gasa själv =)
Må väl och må rallyguden vara med eder.....
 
 

Dålig aktivitet på bloggen...

Det har varit riktigt dålig aktivitet här på bloggen men nu kommer det iallafall en sammanfattning av det som hänt under hösten:
 
1a september körde vi EMK-Kannan som anordnas av Eskilstuna MK.
Teamet bestog av mig (Leffe), Alexander Jansson (Rasbo MK) i kartis-stolen och service samt transport stod Edlund för. 
Starten blev fördröjd en bra stund efter en rejäl krasch på SS2 (sträckan blev struken), men till slut så blev det våran tur att åka ut i skogen. Pga. veckans regnande så var det rejält blött och halt i skogen men vägarna höll ganska bra ändå. Alexander levererade noterna klockrent men jag fick inte något flyt i körningen, det var bara en sträcka där jag tyckte att det gick riktigt bra men även där var vi efter och resultatet blev ganska mediokert...
Men denhär tävlingen ingick ju inte i DM så vi får se det som ren träning och bilen var iallafall hel när vi åkte hem.
 
8e september var det dags för sprint i Märsta och det var länge osäkert om vi skulle få åka överhuvudtaget eftersom vi var bortgallrade, men åka fick vi iallafall. Kartis denna gång var Jessica Bruno som tidigare jobbade på en "grannfirma" i Märsta och service och transport skötte vi själva eftersom tävlingen var bara en halvmil från verkstaden där tävlingsbilen står parkerad.
På SS1 blev vi nervinkade där bilen före åkt av så vi tappade en del tid, men jag försökte gasa så gott jag kunde för att Jessica skulle få någon form av fartupplevelse.
SS2 gick mycket bättre men jag hade svårt att få något riktigt flyt i körningen då jag hade svårt att hitta något fäste. Dessutom så havererade länkaget till växelspaken i sista kurvan innan mål, något som visserligen inte påverkade tiden nämnvärt i den rundan men vi var ju tvungna att bryta tävlingen.
Jessica hade aldrig tidigare suttit i en rallybil men vi provade ändå med egna noter och det gick kanonbra måste jag säga och hon tyckte att det var så kul att åka med så hon har gått med i MMK och anmält sig till licenskurs. Planen just nu är att hon ska åka som fast kartis hela nästa säsong... =)
 
22a september åkte vi till Torsåker för att köra Malmjärn Runt som anordnades av Hofors MS.
Jocke "Greger" Österström stog för transport och service och Kjelle Hellund hoppade in som notrabblare.
Förhållandena var inte dom bästa, det hade regnat hela veckan och tävlingsdagen så spöregnade det utan avbrott hela dagen. 
Vägarna var riktigt bra men på grund av regnet så var det sjukt halt! Tror inte att IndySport är rätt däck när det är blött...
På SS1 gick det trots halkan riktigt bra till en början men i en H2 eller 3 så understyrde det så jag kom för långt ut och gled ner i ett krondike. Lyckligtvis så var bilen oskadd och vi fick hjälp av åskådarna att komma upp på gärdet på "fel" sida om diket och vidare tillbaka på vägen i andra änden av gärdet. Jag tror att jag tappade koncentrationen lite innan avåkningen då vi blev kappkörda av en bil som jag tror stått av och fått hjälp upp, och jag började snegla efter någonstans att gå åt sidan och släppa förbi honom. Vi kom iallafall imål på sträckan och åkte till servicen där vi bjöds på kaffe och Billys-pizzor.
SS2 och 3 blev mest söndagsåkning för att komma igenom med hel bil och nästan helt utan attack.
Men nu glömmer vi det som varit och laddar om för nya tävlingar. Här näst är det en asfalt-sprint på Högsta-banan nästa helg och årets sista DM-tävling Rikspokalen i Örebro i slutet av oktober.
Tack till Kjelle som hoppade in med kort varsel och läste noter och lite extra till Greger som stog ut hela dagen trots riktigt skitväder...
 

RSS 2.0