Hebopokalen
Då har Teamets Japanavdelning luftat riskokaren i upplandsskogarna i Lördags.
Som bisittare denna gång ställde Peter Henell upp en kille med en massa rutin både bakom ratten och i höger stolen.
Då det var första gången i en 4hjulsdriven bil på vintervägar så var målet med tävlingen att komma runt med hel bil dess värre tog vårat äventyr slut redan på servicen efter två sträckor.
Innan tävlingen så hade bilen fått lite kärlek bla fjäderbenet vänster fram som har varit på service tyvärr så var det just det benet som sa upp sig redan på SS1 så det blev korvgrillning i depån istället nu väntar avsnitt 2 i fjäderbens historien innan det är dags för nästa race som är planerat till den 19/2 i strängnäs.
Service och catering denna kväll Stod Tobbe Carlsson ocg Katarina Dalhin för med MVG i betyg ni är guld värda.
Stefan Eklund
Som bisittare denna gång ställde Peter Henell upp en kille med en massa rutin både bakom ratten och i höger stolen.
Då det var första gången i en 4hjulsdriven bil på vintervägar så var målet med tävlingen att komma runt med hel bil dess värre tog vårat äventyr slut redan på servicen efter två sträckor.
Innan tävlingen så hade bilen fått lite kärlek bla fjäderbenet vänster fram som har varit på service tyvärr så var det just det benet som sa upp sig redan på SS1 så det blev korvgrillning i depån istället nu väntar avsnitt 2 i fjäderbens historien innan det är dags för nästa race som är planerat till den 19/2 i strängnäs.
Service och catering denna kväll Stod Tobbe Carlsson ocg Katarina Dalhin för med MVG i betyg ni är guld värda.
Stefan Eklund
Hebopokalen after race.
Hej på er. Igår åkte jag och inhoppande kartisen Tommy Ohlsson från Skepptuna (klubbbyte snart hoppas jag) Almunges Hebopokalen. Besiktningen var förlagd till Uppsala och den gick som vanligt bra, Sedan var det bara att lasta igen för 3 mil trp till Almunge skola där start och depå var förlagd. En lång väntan som brukligt är med kaffedrickning, korvätning och en väldans massa skitsnack gjorde den tråkiga väntan roligare. Service/catering/transportansvarig var även denna tävling Jocke Greger Österström Lövhagen Brandmannen.....även kallad sp........... nä visst ja, lovade att utelämna det, ( knytafastbilensnöret) =))
Med startnummer 70 var det inte start förrens vid pass 18,15 och då var det mörkt.
SS1 Vi blev varnade för en fulsväng redan efter nå´n km och den gick bra även fast vi åkte riktigt dåligt i övrigt. Mörkerseendet har tydligen försämrats en del genom åren konstaterade både Tommy och jag.
SS2, Vadet på ca 12 km stämde körningen mycket bättre även om det åktes på en hel del säkerhet.
Service, Greger kollade däck, putsade rutor och kollade under huven medans vi tog en kaffeslurk och ännu en grillad med bröd. Lite snack med team Grön ( Björnvad ) hanns också med.
SS3 Tyckte att det funkade hyfsat men bitvis kändes det väldigt halt.
SS4 och 5, Jävlar vad det svängde på dessa 2 avslutande sträckor!! Kul men lurigt så in i vassen men vi lyckadesa vara kvar på vägen i alla fall. Här hade vi extremt svårt med sikten och fegade en hel del.
På väg ut till första sträckan packade Tommys klocka ihop och vi tog en klocka som låg i handskfacket och inte var justerad till rätt tid. Efter diverse matematikuppgifter av oss två tappra krigare enades vi om vad klockan var........vilket givetvis var fel och vi fick 10 sek trp prick redan i Tc1. Ja ja, nu gällde det ju ingenting och placeringen hade blivit densamma ändå så vi tar med oss denna läxan till nästa tävling.
Tack Tommy för att du ville leka rally med mig igen! och ett stort tack till Greger för servicehjälpen!
Alla ni som på något sätt bidrar till vårt rallyåkande är guld värda, det kan man inte säga för många gånger!!
Inga fler tävlingar är planerade men det kan ju ändras.
Med startnummer 70 var det inte start förrens vid pass 18,15 och då var det mörkt.
SS1 Vi blev varnade för en fulsväng redan efter nå´n km och den gick bra även fast vi åkte riktigt dåligt i övrigt. Mörkerseendet har tydligen försämrats en del genom åren konstaterade både Tommy och jag.
SS2, Vadet på ca 12 km stämde körningen mycket bättre även om det åktes på en hel del säkerhet.
Service, Greger kollade däck, putsade rutor och kollade under huven medans vi tog en kaffeslurk och ännu en grillad med bröd. Lite snack med team Grön ( Björnvad ) hanns också med.
SS3 Tyckte att det funkade hyfsat men bitvis kändes det väldigt halt.
SS4 och 5, Jävlar vad det svängde på dessa 2 avslutande sträckor!! Kul men lurigt så in i vassen men vi lyckadesa vara kvar på vägen i alla fall. Här hade vi extremt svårt med sikten och fegade en hel del.
På väg ut till första sträckan packade Tommys klocka ihop och vi tog en klocka som låg i handskfacket och inte var justerad till rätt tid. Efter diverse matematikuppgifter av oss två tappra krigare enades vi om vad klockan var........vilket givetvis var fel och vi fick 10 sek trp prick redan i Tc1. Ja ja, nu gällde det ju ingenting och placeringen hade blivit densamma ändå så vi tar med oss denna läxan till nästa tävling.
Tack Tommy för att du ville leka rally med mig igen! och ett stort tack till Greger för servicehjälpen!
Alla ni som på något sätt bidrar till vårt rallyåkande är guld värda, det kan man inte säga för många gånger!!
Inga fler tävlingar är planerade men det kan ju ändras.