Rally Gotland med Golfsektionen.

Nu skulle det ske, debuten på grusunderlag med den enhjulsdrivna monsterGolfen. Med hjälp av div Mmk:are hade bilen färdigställts inför debuten, Tack till Uffe Björnvad, Wladi och Peter Henell för hjälpen.
Herr och fru Edlund anlände till Gotland redan på Torsdagseftermiddagen och kunde därför ta det lugnt fram till Fredagens start. Med ny codriver ( Jennifer Baath ) och ytterst få testmil närmare bestämt 0 var taktiken att känna sig för och inte klanta till det. SS1 tyckte vi gick ganska bra med lugn och säker (för säker?) körning.
SS2 Folkracebanan där det skulle visa sig att den låg till grund för omseedningen då SS1 ströks efter en olycka.
Ca. 300 m in på sträckan höll det på att sluta i en av dom rotlösa tallarna som har jagat mig förr på ön men turen var på vår sida denna gång och vi kom i mål på en hyfsad tid. 10:a av 23 Grp-E bilar tyckte vi var helt ok.
Lördag morgon inleddes med Tofta1 på 2,5 mil. Tyvärr tappar jag alltid tid på långa sträckor och plussar man sedan på ett stopp på 10-12 sek då motorn tog rast så är man ohjälpligt efter. SS4 på 4 km med drygt 12 mil trp fram och tillbaka kunde man ju ha varit utan. SS5 var P18, en sträcka jag gillar vilket tiderna också brukar visa. Vi var bara sekunden efter Leffe här trots hans hk och toppfartsövertag. Sedan avslutades det hela med Toft2 med exakt samma sträckning som första gången och vi åkte drygt 30 sekunder snabbare denna gången.
En stor eloge till serviceJompa som tog sig till Gotland på egen hand under Fredagskvällen trots sjukdom i familjen.
Härlig inställning att ställa upp på det sättet. Ett stort tack också till Jennifer som hoppade in i högerstolen och lotsade runt mig på den där kobben mitt i Östersjön.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0