Sandströms El Sprint 15/6-2013

Efter missödet i Bresontrofén med en brusten kulbult så vart det några timmar i garaget för att få dit lite nya bitar till bilen.
Kulbultar och lite färsk olja till lådan införskaffades från bästa WRR Motor (Teamets Hov Leverantör).
Bisittare denna dag skulle bli Sara Eklund alltså min syster dotter.

Robin och Sara anlände till Bålsta ca 06,30 då vi hade startnummer 15 denna dag så blev det lite onödigt tidigt.

Sara hade aldrig prova på denna fina sport Rally tidigare och hon erkände att hon var lite pirrig :) hon höll samtidigt på med finalen av sitt eget körkort så kanske skulle hon få något tips till uppkörningen:)
Efter besiktningen så blev det det gamla vanliga vid dessa tillställningar Kaffe samt en del skit snack.
Dags för master varv för att titta på vägen sedan förarsammanträde.
Första åket kändes riktigt bra och Sara var riktigt lyrisk innan tävlingen så fick jag frågan varför i hela värden kom jag på att börja åka rally vänta och se blev svaret.
när vi kom i mål så sa hon jag förstår nu med ett brett leende.

Bilen hade fått lite stryk i bresontrofén så hjulvinklarna höll sig inte riktigt på angiven plats så en mindre justering fick göras mellan åken.

Tyvärr så blev det bara värre ju längre dagen gick så bästa tiden blev i åk1 men vi hade en riktigt kul dag i alla fall och Sara somnade i bilen på väg hem.

 
 

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0