Breson med VOCen:

Även ungdomsavdelningen åkte Breson-trofén i lördags. Precis som på Gotland så satt Max Nensén i högerstolen och Jompa Lindblom stod för förstklassig service. Besiktningen i Uppsala klarades galant och vi anslöt oss till övriga väntande i Rasbo. Tillslut, efter flera timmars väntande, så blev det våran tur kl. 13:02 och vi gav oss iväg mot SS1.
SS1: Jag hade ganska bra attack inledningsvis på sträckan och vi blev varnade för, och lyckades missa, den ökända stenen som de flesta andra råkade träffa och blåste vidare. Några km senare så genade jag lite för djupt i en V3 och träffade en egen sten och slog sönder fälg och däck på vänster fram. Jag bestämde mig för att köra vidare de sista 3km utan att byta och tappa extra mycket tid, men tempot försvann ju ändå helt. I utfarten från sträckan var det bara att ställa sig i raden av tävlingsbilar som stod och bytte däck.
SS2: Eftersom reservhjulet vi lade på var ett väl använt Indysport istället för de nya Kumho-däcken som satt på bilen så var jag inte säker på hur greppet skulle vara, därför så var jag ganska försiktig i början och kände efter hur det funkade. Det verkade funka ganska bra trots allt men jag lyckades ändå inte hitta attacken annat än på korta partier på sträckan tyvärr och vi tappade en del tid här.
Service: Jompa var förvarnad och stod beredd att lägga på nya framdäck medan vi försåg oss med nygrillad korv och vi lämnade med mätta magar och en bil som åter igen var i toppskick! =)
SS3: Nu kände jag att det var dags för lite revansch efter den knackiga inledningen, men den uteblev... Några hundra meter efter start så öppnade sig himlen och vi fick ett rejält skyfall över oss. Detta gjorde att sikten blev i det närmaste noll och vägen blev rejält hal, lyckligtvis så var slutet av sträckan torrare och vi kunde stå på lite iallafall mot slutet.
Service igen: Eftersom allt fungerade på bilen så blev det bara en snabb översyn och vi koncentrerade oss på att få i oss lite dricka innan avfärd mot den sista sträckan.
SS4: Den krokigaste grusväg jag sett någonsin!! Så riktigt frän sträcka, körningen gick kanonbra och noterna satt perfekt hela sträckan igenom. Efter målgång så ville vi bara åka runt och ta sträckan en gång till. Kolla på min Youtube-kanal så förstår ni... ;) (sök efter HerrNilssonRally) Tack till Max för fenomenal notläsning och till Jompa för suverän service! Nästa DM-tävling är i mitten av september och då sitter förhoppningsvis Max i högerstolen igen, men jag ska försöka klämma in några tävlingar innan för att hålla borta rattrosten...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0