Krutcupen

SE-Motorsport / Krutcupsavdelningen börjar närma sig hösten två
inbokade tävlingar 14/9 på mittsverigebanan i Härnösand och 5/10 På
STCC-banan i Tierp.  Då bilen ännu inte är hel , så fick jag 17/8
premiärköra på mittsverigebanan i en BMW 325 (krutcupens egna bil) Bra
och lärorikt att ha testat banan innan det blir på "allvar" med teamets
egen bil. Vann gjorde team LG med sin fina BMW combi före Dala Racing
med sin Honda, då några av de övriga BMW, bilarna fick problem såg kom
den fina och pålitliga Opeln 3:a.
Själv hann jag inte riktigt med dessa bilar det beror både på mig
själv men även på bilens egenskaper som jag körde. Bilen hade sämre
bromsar samt lite sämre våghållning  än våran egen (innan
uppgraderingen nedan).  Jag hade även en känsla av att det var lite
sämre pulver i deras maskin. ( deras 32000 mil vår 21000 mil)

Uppgraderingarna på vår bil inför vår testdag på Sala Racingpark 1/9
är följande, Nya skivor och racing belägg runt om, renoverade bromsok,
Stålomspunna bromsslangar samt racing bromsvätska,  nya stötdämpare
(Sachs M-sport)/coilovers runt om,  Powerflex bussningar och nya stag i
bakvagn samt vissa delar i framvagn bytt, racinginställning av fram-
och bakvagn, bilen har sänkts en del :-), Radiokommunikation mellan bil
och depå. Vi hoppas att dessa förändringar ska ge oss några sekunder
snabbare varv  samt att vi med hjälp av radion ska kunna vara taktiska
med info från depån.
 
 
/ Ola /

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0